Weer een week voorbij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Blijf op de hoogte en volg marielle

24 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Ja ja...de tijd vliegt om hier!!!
Afgelopen week gesprek gehad over de werkplek wat me niet beviel, nu zal ik voorlopig alleen maar bij koningskind 2dagen per week van 3,5 uur per dag blijven werken en volgend jaar kijken we dan voor wat anders erbij.....ik zeg chill!!!

De vorige week ook met een paar dames pannenkoekeb gaan bakken bij iemand thuis, en afgesproken dat we met kerst per koppel een gerecht gaan maken..ik heb er super veel zin in. Je leert hier echt snel mensen kennen via via. Vanavond is het al kerstavond haha, best gek die kerstverlichting tussen de palmbomen.

Afgelopen vrijdag ben ik een 4-daagse trip gaan doen. Met een groepje van 6personen zijn we (na een rit van 4 uur met een jeep, dat is ook wel nodig haha.. De wegen hier zijn net als zandpaden bij ons met veel diepe kuilen etc. Daarna nog 3uur met een boot) bij een eilandje aangekomen in the middle of nowhere. Hier stond een groot geraamte van een huis van hout waar hangmatten in gehangen kunnen worden, hiet had je uitzicht op een waterval waar veel gieren zaten.. Super vet iig

Als je over dat eiland loopt kim je al allerlei dieren tegen zoals; doodskopaapjes ( die je kon voeren met uiteraard een banaan), tarantula's, lantaarndrager ( super wazig beest), slingerapen, papagaaien, toekan's, grote hagedissen, slangen etc etc. Mooi mooi mooi.... Zoveel leuker dan in een dierentuin!!

De zaterdag zijn we naar een grote waterval geweest en de zondag hebben we de voltzberg beklommen. Dat was nog een aardig pittige tocht. 3uur lopen en klauteren om er te komen, toen nog die superstijle berg beklommen en daarna weer 3 uur terug hoor... Pffff heftig!! Maar wel de moeite waard. Alleen al daar lopen is indrukwekkend.. Mega bomen en boven op de top een fantastisch uitzicht!! Oja, de gids had me uitgedaagd om maden te eten... Zou naar kokos moeten smaken... Nja, proberen kan altijd toch!! Maar ik kreeg m helaas niet door gebeten zo taai was dat beest. Andere keer beter haha.
Was in elj geval een super weekend, alleen de indrukken krijg je niet op papier geschreven, dat is wel jammer. Maar heb ook veel gefilmt dus als ik weer terug ben zal ik daar een soort van film van maken. Dan krijg je het toch wat beter in beeld.

Alvast sorry voor de spelfouten maar ik typ op de telefoon.. Dus is wat lastiger en heb nu geen tijd meer om alles na te kijken haha.

Iedereen nogmaals fijne feestdagen!!

• 24 December 2013 - 17:43

Je Grootste Fan:

AAAaaaaah wat goed om weer van je te horen! Klinkt erg herkenbaar om mensen via via te leren kennen ;-) Ben erg benieuwd naar je beelden! Lekker bezig Marie, die trips! Zitten we hier in het koude kikkerlandje... Nou schat geniet er van!! Fijne (warme!) kerstdagen!

• 25 December 2013 - 12:01

Mirjam Ruwette:

Wat leuk om je ervaringen te lezen.

Wens je een vrolijke kerst en een super oud - en nieuw.

Mirjam

• 25 December 2013 - 16:00

Jos En Marij:

Hallo Marielle,
    Groeten uit Haelen en vooral fijne kerstdagen!
    Jos en marij

• 25 December 2013 - 18:13

Mam En Pap:

Ha Mariëlle,

wat jij toch allemaal meemaakt, te gek zeg, en lekker veel vrij op dit moment, dat kun je daar wel gebruiken, geniet ervan en dat doe je ook wel, wij zijn erg benieuwd naar de foto's en de filmpjes als je weer terug bent, we moeten nog even geduld hebben...........

groetjes mam en pap

• 25 December 2013 - 19:50

Anny Ansems:

Hoi Mariëlle,
    Ik hoorde vannacht van je avontuurlijke werktrip, super.
    Geniet ervan die drie maanden zijn snel om en die drukfouten geeft niets het is te lezen.
    Groetjes en veel plezier daar.
    Fijne kerst en een goede jaar wisseling .
    Anny Ansems

• 25 December 2013 - 19:59

Tiny:

Hoi marielle, wat een belevenis allemaal.en niet vergeten morgen skypen met je lieverds...hahazet je wekker he gr tinyx