Aangekomen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Blijf op de hoogte en volg marielle

08 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Na de lange reis van gisteren, nu net ontwaakt door allerlei vreemde geluiden waardoor het net voelt alsof je midden in de jungle zit. Geluiden van vogels en andere dieren waarvan ik waarschijnlijk niet eens weet dat ze bestaan. Prachtig in ieder geval.

Nadat ik gisteren afscheid had genomen van pap, mam, juul, esther en eline, kon mijn reis dan eindelijk (na 9 maanden wachten) beginnen. Ik zag er erg tegenop om zo lang te moeten vliegen, maar dit viel ontzettend mee. Mede dankzij 2 ontzettend leuke Surinamers die langs mij zaten. Deze hebben me het een en ander aan tips gegeven, en heb er erg mee kunnen lachen.

10,5 uur later ben ik aangekomen op het vliegveld van Suriname. Met het landen had je echt een mega vet uitzicht over het oerwoud, en dan met die rivieren erdoor.. Prachtig!

Na een uur aan de bagageband te hebben gestaan heb k een taxi gescoord, deze meende me ff te betoepen maar dat is m mooi niet gelukt! Hop!..Koffers weer uit de auto en op zoek naar een andere taxi wat 35 euro goedkoper was.. Hebben of niet he. De wegen zijn hier zijn erg slecht, dus heb wel een paar keer mijn hart vastgehouden.

Eindelijk had ik dan mijn eindbestemming bereikt: Berliozstraat 32, waar ik werd opgevangen door Tjitra ( contactpersoon hier van vrijwilliger wereldwijd) en 2 meiden die hier al 3 weken zijn. Zij hebben me vast wat dingen verteld over het project en algemene dingen waar je op moet letten etc.

Daarna was het toch echt hoognodig tijd dat ik onder een douche ging staan... O ja.. Hier hebben ze geen warm water, dus dit was erg verfrissend
Nog even de klamboe opgehangen nadat ik te horen kreeg wat voor huisdieren je hier hebt ( muggen, kakkerlakken, gekko's). Daar wil je dus echt niet langs wakker worden

Door de warmte was het wel even lastig om in slaap te komen, maar heb erna als een roosje geslapen. Nu maar eens opstaan, om 11 uur krijg k een citytour om alvast wat wegwijs te worden in de stad. Erna met zwemmen in de cola creek ( of zoiets) met de huisgenootjes..




  • 08 December 2013 - 13:33

    Bianca:

    Hey collega gelukkig ben je goed aangekomen,wat leuk zo'n verslag,zijn we tenminste een beetje op de hoogte,veel plezier verder en geniet ervan
    Dikke knuffel x

  • 08 December 2013 - 15:49

    Marloes :

    Hey !!

    Gelukkig goed aangekomen !! Geniet ervan , en we lezen de verhalen wel !!
    Kijk goed uit he !

    Gr marloes smits

  • 08 December 2013 - 16:29

    Claud En Jack:

    Hey Marielle,wea gaon dich volgen,en fijn det ze good aangekomme bis.dieke kus vanoet Haorcity

  • 08 December 2013 - 16:37

    Tiny:

    Hoi , wat fijn om te horen dat het allemaal al goed gegaan Is. Top. Nogmaals geniet ervan, rustig aan hè. ?.eind van de week skypen.gr tiny

  • 08 December 2013 - 17:29

    Jolanda:

    Hoi marielle
    Een heel mooi verslag van je reis . Geniet van je tijd

  • 08 December 2013 - 17:33

    Evelyne Voermans:

    Hoi Marielle
    \Wens je veel plezier en geniet ervan
    groetjes Thei Evelyne

  • 08 December 2013 - 21:34

    Hanneke:

    Ig wins dig eine fantastische tied...geniet dervan

  • 08 December 2013 - 23:15

    Marga Clijn:

    Wauw Marielle, was de tijd al aangebroken!!
    Wat een mooi verslag.. NU AL!! Laat staan wat komen gaat!!
    Wens je daar al het goeds en moois, en ik ga je "volgen" !!
    Veel liefs en succes uit Roermond, ook van je verloofde ;)

  • 09 December 2013 - 10:49

    Nathalie :

    Hey Marielle.
    Wat leuk je eerste verslag al te lezen.
    Ben benieuwd naar de volgende.
    Veel plezier en succes met alles!
    X Nathalie

  • 09 December 2013 - 19:59

    Pap En Mam:

    Hoi dochter

    we zijn blij dat je goed bent aan gekomen en het verslag was mooi om te lezen.
    kijk goed uit daar en we bellen

    Gr pap en Mam

  • 09 December 2013 - 20:25

    Mam:

    Hoi Mariëlle,

    wat een boeiend reis verslag, hartstikke leuk ,veel plezier daar,
    gr. mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marielle

Suriname!!

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 5124

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 02 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: