nieuw verslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu nieuw verslag - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu

nieuw verslag

Blijf op de hoogte en volg marielle

13 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Bah bah..er zijn alweer 2 weken omgevlogen!
Na mijn laatste reisverslag was het oud en nieuw, nahhh...de hele stad op zijn kop, fantastisch!! al verschillende dagen ervoor werd er op los geknald met vuurwerk, en niet zo'n vuurwerk als in NL, nee wel 10 keer harder en ontzettend mooi!! Het was dus vrij lastig om te slapen hier haha. Maar goed, oudjaar begint het hier al vroeg met feesten in de stad, ontzettend harde muziek overal en mensen die helemaal uit de pan gaan. Tevens worden er veel duizendklappers afgestoken in de straten om de boze geesten te verjagen. Als je hier iets te dichtbij staat ben je in een klap doof!
Maar vet om dit een keer mee te maken, k hou namelijk wel van een feestje ;)

Die week heb ik verder niet heel veel uitgevoerd, beetje shoppen, chillen, zwemmen etc.

Afgelopen woensdag ben ik met een meid op trip geweest naar Galibi en Frans Guyana. Eerst weer verschillende uren met de bus en daarna met de boot. Nahhh dat was een paradijs, een heel dorpje op het strand, geen wegen etc, alleen maar strand. Hier zijn we even spinnen gaan vangen want het was alweer een paar weken geleden dat ik een spin had vast gehad...dusss we gingen in de ananasplanten zoeken naar spinnen. Als er een spin in een ananasplant zit, zijn de bladeren dichtgeklapt, dan moet je deze bladeren eruit trekken, een voor een de bladeren weghalen en dan de spin vangen. Het was weer supervet!!
's avonds gingen we op zeeschildpadden tocht. Deze schilpadden komen een stukje verder op naar het strand om hun eieren te leggen. Helaaaaaas hebben we er geen gezien ;( maar wel was er een vers spoor van +- 3m doorsnee waar een schildpad dus zijn eieren had gelegd.
In het dorp was ook een dierentuin... nah leuk! daar wil ik wel naartoe!. Vanuit ons huisje was het 2 minuten lopen en dan stond je midden in de zoo hahaha, super grappig, geen hekken etc. en maar liefst 3 diersoorten hadden ze daar; 2 apen, 2 schildpadden en 2 neusbeertjes. Briljant!!
Op een gegeven moment hadden die neusbeertjes ruzie met 2 honden wat daar ook rondliepen, en de eigenaar van de dierentuin pakte iets op en begon hiermee te dreigen naar de honden en schreeuwde dat ze weg moesten gaan. Toen hij dit voorwerp neerzetten bleek het een van zijn schildpadden te zijn waar hij mee wou gooien. We lagen helemaal in een deuk.
nieuwe uitspraak: pas op! anders krijg je de schildpad naar je oren geslingerd!!
De donderdag staken we met het bootje over naar Frans Guyana, super grappig, binnen 10 minuten ben je in Frankrijk. Wat een verschil met Suriname, rechts rijden, weer met euro's betalen en een stuk meer geordend.
Donderdag avond zijn we weer terug gekomen en vrijdagochtend moesten we weer paraat staan voor de volgende trip, naar isadou. Deze trip was voor de verandering een stuk chiller, andere trips waren flink doorbikkelen maar dit niet. Ook eens lekker. Genieten van een natuurlijke jacuzzi tussen de rotsen. Ook zijn we naar een inheems dorpje geweest. erg leuk om te zien hoe ze daar leven, alles halen ze uit het bos; medicijnen, voedsel, bouwmaterialen etc. Hier kwamen allerlei kinderen naar ons toe die met veel plezier een dansoptreden gaven. Nahhhh die kinderen kunnen met hun billen schudden!! niet normaal!! super leuk, en dat op 10-11jarige leeftijd, fantastisch!

Dat was is het kort mijn belevenissen weer, om alles precies op te schrijven is echt niet te doen, ook de indrukken en hoe iets eruit ziet is niet te beschrijven. Maar het is echt een super mooi land!

Aankomende vrijdag ga ik me huisgenoten een weekendje naar de cola creek, hier is een opgespoten strand en daar kun je ook een nacht verblijven met je hangmat dus dit gaan we zelf eens organiseren. Daar zullen we dan zaterdag van terug komen en dan ga ik zondag naar curaçao!! hier heb ik ook super veel zin in, heel waarschijnlijk zal ik daar een week naartoe gaan ipv 5 dagen wat eigenlijk de bedoeling was, ook erggg fijn. Dan nog 6 dagen hier en dan vlieg ik alweer terug!! De tijd gaat zoo snel...niet normaal

check ook de foto's!!

tot gauw!