Eerste week suri - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu Eerste week suri - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van marielle smits - WaarBenJij.nu

Eerste week suri

Blijf op de hoogte en volg marielle

16 December 2013 | Suriname, Paramaribo

Afgelopen maandag kennis geweest maken met mijn werkplek, het is een kinderhuis waar ze kleinschalig werken. Zo wonen er 7 jongens die via jeugdzorg daar zijn geplaatst om verschillende redenen. De kinderen waren super netjes, en de ' oma' wat voor ze zorgt is ontzettend aardig en spontaan waardoor je, je meteen op je gemak voelt. In dat huis word zo goed als het kan een gewoon gezinsleven nagebootst. De kinderen wat daar komen blijven ook daar tot hun 18e. De dag erna ging ik hier voor het eerst werken, heb het hier erg naar mijn zin gehad. Wel merk je meteen dat de kinderen een achterstand hebben in algemene kennis. Ik hoop hen hiermee wat te kunnen helpen.

De dag erna ben ik bij een ander kinderhuis kennis gaan maken zodat ik 2 dagen op de ene plek en 2 dagen op de andere plek kan gaan werken. Hier ben ik inmiddels ook een dag geweest om te werken maar dit viel me ontzettend tegen. Er zitten in dit huis 32 kinderen wat in tegenstelling tot het andere huis een grote chaos is.

Afgelopen weekend zijn we naar bigipan geweest. Dit was meeega vet!!
Zaterdag zijn we 's ochtends met het busje vertrokken, na de busrit moestten we nog een dik uur met een bootje een meer over, en op dat meer stonden enkele huisjes op palen (meer is 60cm diep). Hier gingen we de nacht doorbrengen in hangmatten. Op die avond zijn we het water op gegaan in de bootjes om kaaimannen te spotten, als je met het licht scheen zag je regelmatig de ogen glinsteren van de kaaimannen en slangen. Superspannend en supercool. Uiteindelijk had de gids een kaaiman gevangen en mochten deze vasthouden/aaien. Wat een mooi dier!
We waren met ongeveer 18 personen op die trip dus 's avonds hebben we het in dat huisje nog gezellig gemaakt.
Na een ongelukje ( de vloer was van planken en er was er 1 van weg, 's avonds zag je dit niet dus stapte hier zo in... Niet chill en nu is mn been blauw en dik) zijn we lekker gaan slapen. 's Ochtends mooi uitzicht over het water met wakker worden, dat was prachtig. Na het ontbijt zijn we een modderbad gaan nemen, met het bootje weer het water op, de bodem van dit water is een soort klei achtige modder, super lekker om je mee in te smeren!! Nadat we onze spullen hadden gepakt zijn we weer terug gegaan richting paramaribo, onderweg kwamen we nog een luiaard, moerasschildpad en een spin van ongeveer 10 cm met haren tegen. Een doel van me was om van mijn spinnenfobie af te komen, en de eerste stap heb ik toch al gezet. Heb m over mijn arm en hoofd laten lopen, was zo blij dat t me gelukt was!!
Vandaag lekker gechillt en bijgekomen van de trip, en als een kers op de taart kwam de gids nog langs om (zoals beloofd) sate van kaaimannenvlees te brengen.. Heerlijk!!

  • 16 December 2013 - 23:29

    Je Grootste Fan:

    Wauuwwww super gaaf Marie kanarie! Wat maak jij een mooie reis mee die je nooit meer gaat vergeten :-) geniet elke dag 100%
    Echt leuk om weekendtrips te doen daar! Mis me! X

  • 17 December 2013 - 16:39

    Mam:

    Wat mooi weer gegeven, alles wat je gedaan hebt tot nu toe, het is een echte ontdekkingsreis voor jou,

  • 18 December 2013 - 10:14

    Tiny:

    Hoi...wouw wat een belevenis, super om te lezen.lat me weten wanner uitkomt bij jouw om te skypen, he.veel liefs tinyx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marielle

Suriname!!

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 5115

Voorgaande reizen:

07 December 2013 - 02 Februari 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: